Dagens trivialiteter

Gick upp. Mailade läraren om labben jag kört fast på. Sabla lab. Gick till skolan, kom en kvart sent till övningen, men det gjorde inget. Framme vid tavlan återfanns en kortväxt, mager japan med matematiskt utseende. Han var entusiastisk och bröt kraftigt. Vi fick ut en prydlig sammanfattning av det han skulle gå igenom. Bra, då slapp man sitta kvar där och lyssna. Gick därifrån vid rasten.

Gick en sväng längs Götgatan och trillade in på Granit. Hittade en svart axelremsväska där som såg okey ut. Är innerligt trött på ryggsäck, det ser så skolpojksaktigt ut. Hade varit runt i ett antal väskaffärer innan, men utbudet för killar är magert. Antingen är det portföljer och kontorsmässiga laptopväskor, eller så är de plastiga och med en logga över hela sidan så att man förvandlas till en vandrande reklampelare. Den på Granit var enkel, av tjockare tyg och helt utan loggor. Tack för det.

Sedan: jobbat. Inte mycket att säga om, är glad över mina trevliga kollegor. De gör att det aldrig är jobbigt att gå dit. Skolan däremot tar emot något fruktansvärt just nu. Den enda drivkraften där är att jag gärna vill bli av med eländet. Ibland räcker det gott, ibland inte. Just nu känner jag att det vore bra med lite annan studiemotivation utöver att jag vill komma vidare. Var den ska komma ifrån återstår att se.

Traskade hem från T-banan till tonerna av Coldplays "Fix You". Det får bli dagens låt.

Nu väntar ett kvällsmål krubb, sedan nattlabb med MATLAB. Stön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback